برای جوانسازی صورت و حجم دهی،تزریق چربی بهتر است یا تزریق ژل؟
ژل و چربی هر دو نقش فیلر یا پر کننده دارند و برای حجم دهی استفاده می شوند. تزریق هرکدام مزایا و معایبی دارد که بر اساس خواست افراد می‌توان اقدام به انتخاب فیلر مناسب نمود.

مزایا و معایب تزریق فیلرها:
۱. تزریق چربی نسبت به تزریق ژل پروسه زمان بری است و نیاز به شرایط استریل دقیق تر دارد. ممکن است در مواردی نیاز به انجام تزریق در اطاق عمل باشد. تزریق ژل ، معمولا بصورت سرپایی و طی زمان کوتاهتری و با بی حسی مختصر قابل انجام است.

۲. در تزریق چربی ، چربی باید از یک ناحیه دیگر بدن خود فرد، مثلا از ران یا شکم برداشت شود. ژل بصورت آماده در سرنگ های قابل تزریق موجود است .

۳. در تزریق چربی روزهای اول تورم و تا حدی کبودی در ناحیه صورت ایجاد می‌شود ولی در تزریق ژل شانس این عوارض کمتر است. هرچند برای تزریق ژل هم باید حداقل مدت زمانی حدود دو تا سه هفته بگذرد تا نتیجه نهایی قابل قضاوت باشد.

۴.ژل ها دوام موقت دارند و حداکثر برای یک الی دوسال دوام دارند. در صورتی که آن مقدار از چربی تزریق شده که باقی می ماند برای همیشه جزو بافت طبیعی فرد می شود و فقط با روند پیر شدن فرد مجددا دچار کاهش حجم خواهد شد. در هر بار تزریق چربی بطور میانگین سی الی چهل درصد چربی تزریق شده باقی می ماند و مابقی آن جذب می‌شود.برای رسیدن به نتیجه مطلوب با ماندگاری بالا در تزریق چربی ممکن است نیاز به یک یا دو نوبت تزریق اضافه وجود داشته باشد.

5. توصیه شخصی من این است که اگر تمایل به حجم دهی به تمام صورت دارید مثلا تمایل دارید ناحیه گیجگاه، گونه ها ، زیر چشم ، زاویه فک و خط خنده ، همگی افزایش حجم و کاهش چین و چروک داشته باشند ، تزریق چربی را امتحان کنید. اما اگر فقط تمایل به تقویت یک ناحیه محدود در صورت مانند خط خنده را دارید ، احتمالا ژل انتخاب بهتری خواهد بود. بدیهی است این توصیه کلی است و شامل تمام افراد نمی شود و لازم است تصمیم نهایی در مشاوره با پزشک معالج حاصل شود.

با در نظر گرفتن عوامل فوق افراد می توانند در مورد انتخاب نوع فیلر تصمیم بگیرند.

یک دیدگاه

  1. […] دو نوع فیلر بیولوژیک و سنتتیک می توانید به این نوشته https://zeebasurgery.com/1398/01/04/%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%98%d9%84-%db%8c%d8%a7-%da%86%… مراجعه […]

نوشتن یک دیدگاه

راه های ارتباطی