حجم ژل تزریق شده در قیمت نهایی جوانسازی صورت با ژل تاثیر گذار است . به همین دلیل است که این سوال مکررا ‌پرسیده می شود. مهم‌ترین عامل در تعیین حجم تزریق ژل،مقدار کمبود حجم است که توسط پزشک و شخص داوطلب تخمین زده می شود . با این وجود چند اصل کلی وجود دارد:
۱. برای ناحیه زیر چشم، غالبا یک سی سی ژل برای هر دو طرف(هر طرف 0.5cc )کفایت می کند.
۲. برای گونه ، یک تا یک و نیم سی سی در هر طرف لازم می شود(مجموعا دو سی سی و بندرت سه سی سی ).
۳. برای خط خنده تزریق یک سی سی در هر طرف غالبا لازم می شود(مجموعا دو سی سی).
۴. برای زاویه سازی فک دو تا سه سی سی در هرطرف(مجموعا چهار تا هشت سی سی). برای کاهش هزینه، اغلب از ژل هایی که در سرنگ های ده سی سی بسته بندی می‌شوند و قیمت پایین تری دارند استفاده میشود.
۵. برای چانه اغلب یک تا دو سی سی کفایت می کند.باید توجه داشت اغلب متقاضیان تزریق ژل در ناحیه چانه خانم های جوان هستند که چانه خودشان هم حجم کافی دارد. از تزریق زیاد ژل در این ناحیه باید به شدت خودداری کرد زیرا تزریق زیاد می تواند منجر به ایسکمی و نکروز پوست شود. در زاویه سازی فک و تزریق ناحیه چانه تفاوت بین افراد مختلف بیشتر است و به همین دلیل مقدار ژل از فردی به فرد دیگر تفاوت زیادی دارد.

6 . برای لب، معمولا تزریق با یک سی سی شروع می شود. اما اگر نیاز به فرم دهی خاصی به لب باشد ( مانند لب روسی) معمولا نیاز به بیش از یک سی سی هست. بهتر است تزریق بیشتر به لب ( پس از تزریق اولیه یک سی سی) به تاخیر انداخته شود تا فرم اولیه لب تثبیت شود و بعلاوه بتوان ایراداتی که ممکن است پس از تزریق اول ایجاد شده باشد را نیز بتوان اصلاح نمود. بنابراین تزریق حجم بیشتر بهتر است پس از سه تا چهار هفته از تزریق اول انجام شود.

7 . در ناحیه شقیقه ، معمولا تزریق نیم الی یک سی سی از ژل در هر طرف کفایت می کند.

8 . تزریق در ناحیه خط اخم باید بدقت و قطعا توسط پزشک با تجربه انجام شود. تزریق زیاد در این ناحیه می تواند عوارض بسیار جدی ایجاد کند. معمولا برای اصلاح خط اخم تزریق در حد 0.2 تا 0.3 سی سی کفایت می کند.

بطور کلی در تزریق ژل این جمله طلایی “Less is more” همیشه باید مدنظر پزشک باشد زیرا در صورت تزریق حجم کم ، می توان در مراجعات بعدی آنرا اصلاح نمود اما در تزریق زیاد ممکن است عوارض ناگواری بروز کند و یا بعدا نیاز به تزریق هیالاز باشد.

نوشتن یک دیدگاه

راه های ارتباطی